Z električnim avtomobilom na Solčavsko panoramsko cesto

22. september 2022

Pa smo ga dočakali. Naš test daljšega izleta z električnim avtomobilom. Preveriti smo želeli klasične dvome, vprašanja in izzive, ki se porajajo dvomljivcem električne mobilnosti. A domet res zdrži? Je vožnja na daljšo relacijo sploh udobna? Kako je, ko v paniki ugotoviš, da boš potreboval polnilnico? Se res pozna koliko nas je v vozilu in kakšna je obremenitev?

Se spomnite, ko smo z vašo pomočjo izbrali cesto, nato pa še model električnega avtomobila? Naj vas spomnimo; izbrali ste čudovito Solčavsko panoramsko cesto in navdušujoč Mercedes EQA. Prvo smo čakali, da se “tahuda” poletna vročina konča, potem pa se s sodelavci uskladili za prost termin. In zdaj smo ga izvedli.

Mercedes EQA

Štart v Ljubljani

Z izbranim električnim avtomobilom smo se torej odpravili na pot. Naša štartna pozicija oziroma domet: 350 kilometrov. Štartali smo v Ljubljani in pred odhodom, na kavici skovali načrt. Osnovno vodilo: ”gremo na easy”. In tako smo tudi začeli, brez nepotrebnega varčevanja na cesti in pretirane pozornosti na baterijo. Uvodni del iz Ljubljane proti Solčavi smo po avtocesti vozili nekje med 130 in 140 km/h.

64 kilometrov kasneje smo se ustavili pred Solčavo. Zaslon nam je sporočal, da nam je ostalo še 243 kilometrov. Vožnja je bila udobna, varna, zanesljiva in brez večjih presenečenj. Zaenkrat: zadovoljni.

Odpravili smo se na “zeleno pot” po Solčavski panoramski cesti in obiskali nekaj zanimivih točk. Vabljeni, da si točke ogledate tukaj.

Vožnja po Solčavski panoramski cesti

Poleg zadovoljstva smo čutili tudi nekaj vznemirjenja. Naš izziv se bo namreč končal, ko bomo prevozili Solčavsko panoramsko cesto, ki jo opisujejo kot “doživetje prve ljubezni.” Obdana z lepotami narave, polna utrinkov kulturne dediščine, z neverjetnimi razgledi na vršace in doline ter prijaznimi in gostoljubnimi prebivalci na visokogorskih kmetijah. 

Pot smo torej nadaljevali na vzponu mimo Turistične kmetije Rogar, najvišje ležeče turistične kmetije z nastanitvijo pri nas, ki je znana po večkrat nagrajenih marmeladah, bezgovemu soku ter ostalih dobrotah. Gre za lokacijo, od koder se lahko peš odpravite tudi do Potočke zijavke, Lipševih vrat ali pa na Obel kamen ali Olševo.

Po tem, ko smo zaradi narave, ki nas je obdajala, prav zares odmislili dnevne skrbi, smo krenili do cerkve Svetega Duha in Turistične kmetije Strevc in 8 kilometrov kasneje smo prišli na cilj, kjer je zaslon prikazoval preostanek dometa na 208 kilometrih.

Ker se na pot nismo odpravili v soboto, ampak v petek, je bila turistična kmetija Strevc sicer zaprta, tako, da smo ostali brez njihovih domačih štrukljev (sezona se namreč konča ob začetku septembra, kar pomeni, da vrata odprejo samo ob sobotah in nedeljah).

Neverjetni razgledi na razgledni točki pri Klemenči domačiji

Nič ne de, pot na katero smo se odpravili je ponujala mnogo možnosti za počitek, tako da smo se odločili, da naš izziv nadaljujemo do razgledne točke pri Klemenči domačiji in po 4 kilometrih (tako po cesti, kot po stanju našega dometa) smo prišli do tja. Navdušeni!

Mercedes EQA s pogledom na Logarsko dolino

Kakšni razgledi, mir narave in lepote naših vršacev. Nadihali smo se svežega zraka, raztegnili noge in si vzeli dodaten čas, da smo uživali v družbi drug drugega in v neverjetnih podobah naše zelene domovine. Tega enostavno ne doživiš vsak dan, če živiš v mestu. Prav zares, navdušeni!

Topel sprejem na Turistični kmetiji Gradišnik

Osem kilometrov vožnje kasneje, ko je naš domet znašal še 200 kilometorv, smo prispeli do Turistične kmetije Gradišnik. Res je, porabili smo manj baterije, saj je očitno pomagal spust, ko se je naša baterija delno napolnila. Nov razlog za zadovoljstvo, ki smo ga seveda z navdušenostjo sprejeli.

Gradišnikov kmetija je še en biser, ki smo ga odkrili tisti dan. Gre za prvo kmetijo v dolini Matkov kot in edino, ki ne leži ob glavni cesti. Nahaja se na sončni ledini sredi visokogorskih travnikov in ponuja izjemen razgled na Mrzlo goro in druge okoliške hribe. Za piko na i pa vas na njej pozdravijo topli in prijazni lokalci, ki vas, med drugim lahko naučijo streljati z lokom in vas povabijo na 3 km dolgo, 3D lokostrelsko avanturo v bližnji gozd.

Na Gradišnikovi kmetiji nas je sprejela gospa Breda Gradišnik, ki nam je predstavila bogato zgodovino njihove kmetije in nam razkazala njihovo pestro ponudbo. Naše oči so postajale vse večje, sploh, ko je začela pripovedovati o kulinarični ponudbi, ki temelji na lokalnih in domačih sestavinah (od hruševih žlinkrofov, domačih gobovih juh, domačega mesa in narezkov naprej…).

Hitro je opazila, da smo se pripeljali z električnim avtomobilom in ker smo jo vprašali, kako to, da imajo tudi polnilnico za eletkrična vozila, nam je razložila, da so jo dodali z uspehom na občinskem razpisu. Kot nam je povedala gospa Gradišnik, se jim polnilnica za eletkrična vozila vse bolj pozna tudi na samem obisku, predvsem tujcev, ki možnost polnitve svojega električnega konjička opazijo na aplikaciji PlugShare, ki omogoča iskanje nastanitev z možnostjo polnjenja električnih vozil. Pa vendar, mi smo ponosno ugotavljali, da polnilnice zaenkrat še ne potrebujemo.

Vožnja nazaj do Ljubljane

Potem, ko smo se nasitili in užili naravo okoli nas, smo ugotovili, da nas čas že nekoliko preganja. Kljub napornemu dnevu, smo na čas kar nekoliko pozabili, saj je Solčavska panoramska cesta res polna čudovitih utrinkov, ob katerih se sprostita in spočijeta tako duša, kot telo. Čas je bil, da se odpravimo nazaj v Ljubljano. Glede na to, da je na dometu ostalo še 200 km smo predvidevali, da to ne bo prevelik izziv.

V Ljubljano smo se vrnili po prevoženih 70 kilometrih, na dometu pa nam je ostalo še kar 120 kilometrov. Kljub temu, da z našim električnim avtomobilom, Mercedes EQA, nismo čutili skrbi, da bi ostali na cesti s prazno baterijo, smo bili celoten izlet mirni, saj smo opazili kar nekaj polnilnic. Poleg prve takoj v Solčavi, smo jih zaznali tudi na Kmetiji Klemenšek, pa na Turistični kmetiji Gradišnik in pri TICu Logarska dolina.

Poleg pravega mini team buildinga s sodelavci smo torej uspešno stestirali tudi daljši izlet z električnim avtomobilom in vse dvome ter vprašanja iz začetka tega zapisa lahko mirno zavrnemo. Vožnja je bila udobna in baterije ni zmanjkalo (a tudi za takšne situacije, je polnilnic dovolj). Iz tira nas niso spravili niti različne podlage ceste, niti številni vzponi, niti spusti.

Sklepna misel vseh, ki smo se odpravili na ta testni izlet: NAVDUŠENI.

ABmobil

ABmobil smo mlado podjetje z izkušeno ekipo, ki ustvarja globalne trende učinkovite in okolju prijazne mobilnosti. Z več kot 25 leti izkušenj v avtomobilskem poslu najbolje omogočamo mobilnost uporabnikov, ki ne želijo biti le kupci vozila.