Novi obvezni sistem: pametni omejevalnik hitrosti

15. avgust 2022

V začetku prejšnjega meseca je v veljavo stopila nova direktiva Evropske unije, ki določa, da morajo imeti vsi novi avtomobili vgrajen sistem za inteligentno omejevanje hitrosti. Gre za del paketa sprememb s področja nujnih varnostno-asistenčnih sistemov, katerega cilj je občutno izboljšati varnost na cestah. Med drugim bo po novem tudi v avtomobilu prisotna črna skrinjica, pa sistem za zaviranje v sili, sistem za ohranjanje voznega pasu in tudi sistem za opozarjanje o zaspanosti voznika.

Paket sprememb so odločevalci sprejeli, ker kot pravijo, lahko le tako dosežejo cilj, da od leta 2050 na cestah po Evropi ne bomo več beležili smrtnih žrtev. Upoštevajoč nove spremembe, bi se naj število prometnih nesreč zmanjšalo za 30 odstotkov, število smrtnih žrtev pa za 20 odstotkov.

Kako deluje sistem pametnega omejevalnika hitrosti?

Gre tehnologijo, ki deluje na podlagi povezave s sistemom GPS in bralnikom obcestne signalizacije, ki ga že poznamo, saj je že nekaj časa prisoten v avtomobilih novejše izdelave, a je zdaj vgradnja tega sistema obvezna, poleg tega pa mora biti vedno vključen. Res je, da se ga bo dalo izklopiti, a bo to odvisno od voznika, ki bo moral to storiti vsakič znova, ko bo zagnal avtomobil. Kombinacija omenjenih dveh sistemov bo omogočala, da bo tehnologija prepoznala omejitev hitrosti na cesti, hkrati pa bo zaznala tudi dejansko hitrost avtomobila.

Kako bo sistem izvajan v praksi je delno odvisno tudi od proizvajalcev. Ti bodo namreč lahko sami izbirali na kakšen način bodo voznika opozarjali na prekoračitev hitrosti; na voljo jim je tako zvočno opozorilo, vibriranje, povratna informacija prek stopalke za plin, pa tudi aktivno upočasnjevanja vozila.

Ker je bila nova direktiva napovedana že prejšnje leto, o njej pa se je govorilo že kar nekaj časa, so se lahko odgovorni na njene zahteve pripravili. Evropska komisija je namreč poudarila, da bodo morali proizvajalci zagotavljati zanesljivost bralnikov, države v EU pa bodo morale poskrbeti za ustrezne znake za omejitev hitrosti.

Active Speed Limit Assist v Mercedesu EGC.

Kdaj in kateri avtomobili bodo imeli ta sistem?

Sprejeta direktiva Evropske unije pravi, da bo vgradnja tega sistema za prihodnji dve leti obvezna za avtomobile, ki na trg šele prihajajo in jih danes na cestah še ne vidimo. A čez dve leti, bo drugače. Takrat bodo morala imeti to rešitev, torej pametni omejevalnik hitrosti, vgrajena vsa nova vozila. V praksi to zajame tudi starejše avtomobilske modele, ki jih lahko vozimo že nekaj let.

V ABmobilu lahko nudimo inovativne in sodobne rešitve mobilnost tudi zato, ker so naši strokovnjaki vedno na tekočem z aktualnimi usmeritvami in novostmi, ki se dnevno pojavljajo na področju avtomobilizma in mobilnosti. Tudi zato bomo tudi v prihodnje z vami delili vse pomembne informacije, ki vplivajo tako na izkušnjo voznika, kot drugih udeležencev v prometu.

ABmobil

ABmobil smo mlado podjetje z izkušeno ekipo, ki ustvarja globalne trende učinkovite in okolju prijazne mobilnosti. Z več kot 25 leti izkušenj v avtomobilskem poslu najbolje omogočamo mobilnost uporabnikov, ki ne želijo biti le kupci vozila.