Mejnik za uvajanje avtonomnih vozil v ZDA

28. november 2022

V letu 2022 smo vam na blogu ali v objavah na naših digitalnih kanalih predstavili kaj nekaj novosti s področja mobilnosti, med drugim smo pisali o prvem letečem avtomobilu na voljo za rezervacijo, o navidezni resničnosti v avtomobilih, o prihajajočih pametnih omejevalnikih hitrosti, ali pa o brezzračnih pnevmatikah. V tokratnem zapisu pa se osredotočamo na prvo izdano dovoljenje za uvedbo avtonomnih potniških storitev brez voznika, kje drugje kot v ZDA.

Robotaksiji v praksi v San Franciscu

Ob koncu letošnjega poletja je namreč Komisija za javne službe Kalifornije podjetju Cruise LLC podelila ravno to – dovoljenje za uvedbo avtonomnih potniških storitev brez voznika oziroma možnost zaračunavanja vozovnic za vožnje z njihovimi vozili brez voznika, ki jih imajo v San Franciscu. Gre za prvo (!) podjetje v večjem ameriškem mestu, ki lahko zdaj ponuja komercialno storitev prevoza brez voznika.

Cruise je lahko tako izkoristil svoje zmogljivosti, saj ima razvejano mrežo električnih voznih parkov. Bo pa taksi služba omejena na določene ulice San Francisca, vozila lahko vozijo le pri največji hitrosti 30 kilometrov na uro, pa še to v obdobju od desete ure zvečer, do šeste ure zjutraj. Med drugim podjetje vožnje ne sme ponuditi med močnim dežjem, močno meglo, močnim dimom, točo, žledom ali snegom.

Jeseni se je Cruise namreč srečal s prvimi tehničnimi težavami v svojih vozilih (programska oprema je v redkih okoliščinah povzročila močno zaviranje avtonomnega vozila med izvajanjem nezaščitenega levega zavoja), kar je botrovalo k temu, da so svojo ponudbo začasno umaknili in sporočili, da bodo natančno revidirali svojo programsko opremo za samodejno vožnjo.

Dejstvo je, da tehnologija napreduje, v koraku z njo pa tudi prilagoditve in prespraševanje mobilnosti, ki jo poznamo danes. Tudi primer Cruise kaže ravno na to, da, ko se nove razvojne možnosti preizkuša v praksi, se odkriva potenciale in posledične tudi ovire. Pomembno pa je, da se z razvojem nadaljuje. In inovacije so namenjene prav temu, da v skupno dobro poiščemo tiste možnosti, ki bodo po eni strani učinkovito zadostile potrebam po mobilnosti, po drugi strani pa optimizirale stroške, varnost, vpliv na okolje, porabo naravnih virov, itn.

Tudi Hrvati imajo svoje načrte

Nekaj podobnega – storitev robotaksijev je pred dobrim letom razkril tudi Mate Rimac, direktor vse bolj uveljavljenega hrvaškega podjetja Rimac. 

Njegov projekt razvoja vozil in nove mobilnosti so naši sosedi prepoznali kot enega od nacionalnih strateških projektov v prometnem sektorju, ki predstavlja velik potencial za družbo in gospodarstvo Hrvaške. Da pa ne gre za prazne načrte, pa kaže tudi dejstvo, da je ob tej napovedi podjetja Rimac, hrvaški avtomobilski gigant obiskala tudi predsednica Evropske komisije Ursula von der Leyen, Rimac pa ji je takrat predstavil projekt sestrske družbe Project 3 Mobility

Mimogrede, tudi o hrvaški Neveri, smo na našem blogu že pisali in sicer malo po tem, ko je hrvaški proizvajalec avtomobilov registriral električno superšportno Nevero.

Tudi v prihodnje bomo sledili vsem oblikam mobilnosti ter razvoju, ki zahvaljujoč tehnologiji in ozaveščenim navadam ter stališčem potrošnikov, postavlja nove trende in z vsakim nadaljnjim korakom redefinira pomen in izkušnjo mobilnosti. V letu 2023 bomo naše aktivnosti še stopnjevali in se še naprej trudili oblikovati mobilnost, ki prihrani vaš čas, denar in skrbi

V zadnjem letu nam je mnogo podjetij, pa tudi fizičnih strank izkazalo zaupanje in ponosni smo na to. Zavedamo se, da se predvsem podjetja ob aktualnih nepredvidljivih situacijah najbolj fokusirate na razvoj in optimizacijo svojega dela, zato vam tudi mi sporočamo – stojimo vam ob strani! S storitvama EasyRent ter Poslovni najem bo za vašo mobilnost poskrbljeno.

ABmobil

ABmobil smo mlado podjetje z izkušeno ekipo, ki ustvarja globalne trende učinkovite in okolju prijazne mobilnosti. Z več kot 25 leti izkušenj v avtomobilskem poslu najbolje omogočamo mobilnost uporabnikov, ki ne želijo biti le kupci vozila.