Korak naprej: brezžično polnjenje električnih vozil

30. maj 2022

Električna prihodnost je neizogibna in vse več velikih avtomobilskih proizvajalcev se programsko in razvojno zavezuje mobilnosti, ki jo bo poganjala elektrika. Eno teh podjetij je Volvo, ki je postavil precedens že pred časom, ko je postal prva velika znamka premium avtomobilov, ki se je zavezala k hibridnemu ali popolnoma električnemu pogonu za svojo celotno linijo. Kot so sporočili, do leta 2025 pričakujejo, da bo polovica njihove svetovne prodaje v celoti električna.

Univerzalno polnjenje – izziv električnih vozil

V iskanju rešitev ob vse večjih in vse bolj usodnih obremenitvah za okolje in kakovost zraka, se kot ena koristnejših rešitev torej ponujajo električna vozila, vendar le, če bomo znali učinkovito nasloviti tudi izzive polnjenja. Da bo rešitev celostna, mora biti naš končni cilj polnjenje, ki bo tako priročno in hitro kot polnjenje z bencinom ali dizelskim gorivom. In temu se industrija še ni prilagodila. 

Velik izziv namreč predstavljajo polnilni vtiči, ki so na voljo v različnih konfiguracijah, ki delujejo samo z določenimi postajami. V praksi je zato za voznike, ki recimo živijo v mestnih središčih možnosti za polnjenje na ulici bolj malo. Poleg tega se morajo zaenkrat ukvarjati tudi z dolgimi kabli, ki stojijo ob prometnih mestnih ulicah in na že tako polnih pločnikih. Rešitev? Brezžično polnjenje.

Testiranje brezžičnega polnjenja električnih avtomobilov

Iz švedskega velikana Volva so nedavno sporočili, da bodo prav kmalu zagnali svoj triletni pilotski program, ki so ga vzpostavili z namenom testiranja brezžične rešitve polnjenja električnih avtomobilov. Kot poudarjajo, gre za prvi tovrsten test v realnem komercialnem okolju. Volvo je k testu pristopil z rešitvami brezžične tehnologije podjetja Momentum Dynamics, ki v sodelovanju z Jaguarjem nekaj podobnega pripravlja tudi na Norveškem.

Kako bo test potekal?

Za potrebe testnega programa bo Volvo z rešitvijo podjetja Momentum Dynamics opremil  nekaj avtomobilov Volvo XC40 Recharge in dve postajališči za taksi v Göteborgu. V vozila pa bodo dodali tudi 360-stopinjsko kamero, ki bo voznikom pomagala avtomobil pripeljati na ustrezno mesto. Ko pa bo vozilo ustrezno postavljeno, se bo 41 kW polnjenje začelo samodejno. Avtomobilski gigant načrtuje, da bodo avtomobili v okviru testa vozili 12 ur dnevno, letno pa naj bi vsak prevozil okoli 100.000 km.

Kaj je bistveni namen testnih projektov?

Brezžično tehnologijo za namen polnjenja električnih vozil že kar nekaj let raziskujejo številni proizvajalci avtomobilov, kot so Nissan, BMW in recimo Renault. V večini primerov gre za eksperimente in dodatno ponudbo. Kljub nekaterim sprejetim standardom, manjka namreč prava povratna informacija s strani uporabnikov. Kaj točno si vozniki o tej tehnologiji mislijo, kaj glede izkušnje postavljajo kot prioriteto. Namen teh testnih projektov je torej tudi ta, da se industrija in proizvajalci učijo in morebitne prihodnje odločitve sprejemajo na temeljih izkušenj, ki jih od voznikov pridobivajo s testnimi projekti. Tako se bo, na podlagi realnih povratnih informacij s strani večje baze voznikov, pozornost številnih igralcev v avtomobilski industriji povečala. Z večjim interesom pa bo tudi razvoj hitrejši.

Eno izmed načel delovanja ABmobila je sledenje inovacijam in ustvarjanje okolju prijazne Mobilnosti, ki tudi voznikom prihrani čas, denar in skrbi. Vabljeni, da si preberete več o naši storitvi eMobilnost – celoviti rešitvi za energetsko neodvisnost, s katero vozniku pomagamo pri nakupu električnega avtomobila ter gradnji lastne sončne elektrarne, polnilne postaje in hranilnika električne energije.

ABmobil

ABmobil smo mlado podjetje z izkušeno ekipo, ki ustvarja globalne trende učinkovite in okolju prijazne mobilnosti. Z več kot 25 leti izkušenj v avtomobilskem poslu najbolje omogočamo mobilnost uporabnikov, ki ne želijo biti le kupci vozila.

Array