Kako vse več električnih vozil vpliva na servisne delavnice?

10. september 2023

Skupno vsem voznikom, ne glede na tip vozila, ki ga vozijo ali znamko, je reden servis. Zakaj? Ne samo takrat, ko druge rešitve ni več, pomembno je, da svoja vozila na servis vozimo redno, saj servis ne predstavlja le hitre menjave motornega olja, temveč gre za vrsto drugih storitev, ki pripomorejo k temu, da vozila ohranjajo kakovost in zanesljivost, pravzaprav z rednim servisom daljšamo življenjsko dobo vozila.

In glede na zadnje trende, ko je bilo recimo v letu 2021 med vsemi na novo prodanimi vozili, že 9 odstotkov električnih, je na mestu vprašanje, kako bo premik na električna vozila vplival na servisne delavnice. Dejstvo je namreč, da je prehod na električno mobilnost že v polnem teku. Bodisi zaradi vse večje ozaveščenosti posameznikov o vplivih transporta na okolje, bodisi zaradi izdatnih spodbud držav za nakup električnih vozil, pa tudi zaradi vse hitrejšega razvoja tehnologije, ki omogoča, da so električna vozila konkurenčna, zanesljva in tudi vse bolj cenovno dostopna.

Dejstvo je, da se danes za popravilo električnega vozila ne moremo ustaviti pri dobesedno vsakemu serviserju. A kaj kmalu bo realno pričakovati, da nam bodo električna vozila servisirali tipični mehaniki, ki jih poznamo že danes. Če so danes serviserji, ki znajo svoje izkušnje uporabiti tudi na električnih vozilih bolj izjema, bo prav kmalu verjetno drugače. V čem so razlike med avtomobilskimi delavnicami, ki se koncentrirajo na vozila z notranjim zgorevanjem in tistimi, ki vam lahko servisirajo tudi električna vozila? Za primer poglejmo avtomobilsko delavnico v Kaliforniji, ki s svojo vizijo, organizacijo in delom ponuja vpogled v obdobje, ki je pred nami.

Precej manj umazanije, tekočin in hlapov, pa tudi izkušenj

Podjetje Zelectric Motors v San Diegu prehod z motorjev z notranjim zgorevanjem na električne motorje razume kot vizijo prihodnosti, a hkrati tudi kot realnost za današnji čas. Predelujejo klasične avtomobile, kot so Volkswagni in Porscheji iz sredine stoletja, v električna vozila, pri čemer združujejo lepoto izvirnega dizajna z okoljsko odgovornostjo in stroškovno učinkovitostjo sodobne tehnologije.

Razlika se vidi že na prvi pogled. Zelectricova delavnica je namreč bolj podobna razstavnemu prostoru kot tradicionalni mehanični delavnici. Gre za čisto okolje, vabljivo na oko. Zakaj? Električna vozila imajo v osnovi manj delov in za servisiranje ter vzdrževanje ne potrebujejo niti približno toliko snovi, ki povročajo umazanijo. Pri delu in servisiranju električnih vozil serviserji nimajo opravka s toliko maščobe, tekočin, hlapov, itn.

A še vedno bodo največ štele izkušnje in znanje. Vzemimo primer Teslinega električnega vozila. Je že res, da ima pogonski sklop Tesle 17 delov, medtem ko jih imajo avtomobili na bencinski pogon več kot 200, a so ti deli še vedno kompleksni in zapleteni. Samo majhen sunek zaradi neprimernega rokovanja s Teslino baterijo lahko serviserja ubije, če jo zlomi, pa lahko strošek hitro naraste na vsaj 20 tisoč dolarjev.

Petersen ’69 Porsche 912 – z vgrajenim 300 konjskim Tesla motorjem.

In tu je zaenkrat največji izziv. Servisiranje električnih vozil je novo področje in če vemo, da je odličen serviser vozil z motorji na notranje zgorevanje svojo odličnost v večini primerov pripisoval svojim bogatim izkušnjam, je ravno to tisto, kar zaenkrat manjka strokovnjakom, ki servisirajo električna vozila – izkušnje. A te lahko naberejo zgolj z vztrajnim delom, sprotnim učenjem in vztrajnostjo. “Ko sem začel delati to stvar, ni bilo priročnika za učenje EV,” je povedal Wonsley iz Zelectric Motorsa in dodal: “Pri vsakem posameznem avtomobilu, ki ga delamo, poskušamo narediti korake tako, da je naslednji lažji.”

“Klasična” mehanična delavnica.

V prihodnje bo potrebno izobraziti kader v večjem številu

Dejstvo je, da je bilo v Združenih državah Amerike leta 2019 le 3 odstotke tehničnega kadra takšnega, da so znali in vedeli kako delati na električnih vozilih, specializirani programi za učenje mehanikov za delo na električnih vozilih pa so še vedno precej novi, čeprav se pojavljajo vse pogosteje. Gre namreč za dodatna znanje, v veliko primerih za znanja s povsem novih področji. Veliko povpraševanja je namreč po številnih veščinah, ki jih bodo potrebovali strokovnjaki za električna vozila, recimo dobro poznavanje računalniških sistemov, ki sploh omogočajo delovanje avtomobila.

Poglejmo še v Evropo. V Združenem kraljestvu je le 11 odstotkov tehnikov za lahka vozila usposobljenih tudi za delo na električnih vozilih. Vemo pa tudi, da želi Združeno kraljestvo do leta 2035 prenehati prodajati vse razen vozil brez emisij. Po analizah Inštituta za avtomobilsko industrijo, bo država do leta 2030 potrebovala 90.000 novih tehnikov, usposobljenih za delo z električnimi vozili. 

Spet na drugem koncu sveta, v Avstraliji, kjer so bile ocene stanja opravljene nedavno, je trenutno število tehnikov za električna vozila 500, do konca desetletja pa jih bo potrebnih 7300.

Pogled “pod pokrov” električnega vozila.

Kot vedno poudarjamo, največja stalnica v življenju so spremembe. 

Te pa niso nujno negativne, predvsem, če smo na njih dobro pripravljeni in če razumemo zakaj so potrebne in kakšna je njihova dodana vrednost. Tudi zato bomo v ABmobilu razvoj tako električnih vozil, kot organizacije servisa in drugih področih električne mobilnosti spremljali tudi v prihodnje in vas ažurno obveščali o novostih.

ABmobil

ABmobil smo mlado podjetje z izkušeno ekipo, ki ustvarja globalne trende učinkovite in okolju prijazne mobilnosti. Z več kot 25 leti izkušenj v avtomobilskem poslu najbolje omogočamo mobilnost uporabnikov, ki ne želijo biti le kupci vozila.

Array