El Prix test: Kitajski HiPhi spodnesel Teslo
9. marec 2024
Člani norveškega avtomobilskega kluba NAF v sodelovanju s publikacijo Motor.no nadaljujejo tradicijo meritev dosega različnih električnih vozil. Tudi na naši spletni strani smo o njihovih izsledkih že pisali (zimske razmere 2022, poletne razmere 2023).
Kaj rezultati testiranja sporočajo tokrat, ko so test znova izvedli v zimskih razmerah?
Po več letih prevlade Tesle na vrhu kitajski HiPhi
Glede na to, da gre za največji realni test dosega električnih avtomobilov na svetu, ne preseneča dejstvo, da so v test vključene pravzaprav vse znamke in modeli, ki na trgu kaj pomenijo, pa tudi tiste, za katere morda še niste slišali, četudi niso čisti novinci. Splošna ugotovitev je, da so pri vseh vključenih modelih zaznali odstopanje od uradno navedenega dosega (uradne WLTP številke) za več kot 10 odstotkov (z izjemo zmagovalca), veliko pa je celo takšnih kjer je razlika od obljubljene razdalje v zimskih razmerah, znašala kar med 10 in 15 odstotki, pri nekaterih celo več kot tretjino (!).
Po štirih letih vladavine Tesle je tokrat na vrhu novinec. Zmagovalec testa je namreč kitajska znamka HiPhi (z modelom HiPhi Z), ki je dosegla največji doseg (522 km), obenem pa je bila občutno najbližje tudi svojemu napovedanemu dosegu (-5,9 odstotka).
Kateri modeli so se še izkazali?
Na drugem mestu po dosegu je bil NIO ET 5 (481,4 km), a je ta od svoje napovedi odstopal za kar 14 odstotkov. Na tretjem mestu po dosegu pa je bil na testu uvrščen Hyundai IONIQ 6 s svojimi 467,8 km, a pozor, z odstopanjem od uradnega dosega za kar 23,8 odstotka. Omenimo še Muskovo Teslo Model 3, ki je prevozila 441 km, a je bilo odstopanje od njihovih uradnih številk zares veliko, – 29,9 odstotka.
Če pa se osredotočimo samo na zanesljivost, torej na odstopanje od uradnih napovedi, pa se je po prvem mestu HiPhi Z (-5,9 odstotka), na drugo mesto uvrstil model BMW i5 (eDrive40) z 443,6 km oziroma z odstopanjem -12,2 odstotka, na tretje mesto pa Lotus Eletre z 464,4 km oziroma z odstopanjem -12,3 odstotka.
Zmagovalec El Prix testa HiPhi Z.
Zakaj se test sploh opravlja?
Vsak, ki si je ogledal zgornjo tabelo lahko opazi občutne razlike med uradnimi dosegi, ki jih znamke navajajo same in realnimi dosegi v praksi. Nils Sødal, višji svetovalec za komunikacije pri NAF, je ob izdaji rezultatov letošnjega testa povedal: “Naš test kaže, da se izguba samega dosega zelo razlikuje. Najboljši testiran avto je imel šestodstotno izgubo dosega, najhujša izguba dosega pa je bila 32 odstotkov. To izpostavlja nujo po boljšem informiranju potrošnikov glede izgube dosega v zimskih razmerah.”
Testa pa se je udeležila tudi izvršna direktorica Mednarodne avtomobilistične zveze FIA, Natalie Robyn, ki je povedala, da gre po njenem mnenju za izjemno priložnost, ki omogoča obveščanje potrošnikov in partnerjev o električnih vozilih, obenem pa pozdravlja priložnost preizkusa električnih vozil, saj tako vsi pridobimo pomembne informacije o zmogljivosti električnih vozil v različnih pogojih.
Tudi v prihodnje bomo ABmobilovci podrobno spremljali podobne teste in vas o trendih ažurno obveščali.