CES 2024: avtomobilizem in umetna inteligenca
20. januar 2024
Stalnica bi lahko rekli. Tudi letos se je namreč v Las Vegasu odvil največji sejem zabavne elektronike na svetu – CES.
CES 2024 je privabil več kot 4000 razstavljalcev in okoli 130 tisoč obiskovalcev. Vseh novosti, ki smo jih lahko letos opazili na sejmu je seveda preveč, da bi jih lahko predstavili v našem zapisu, pa vendar smo ABmobilovci izbrali nekaj tistih, za katere smo prepričani, da bodo zanimive tudi vam.
Od zračnega taksija do “letečih superšportnikov”
Začnimo s posodobljeno različico limuzine Afeela, ki jo je predstavilo skupno podjetje Sony in Honda, v projektu pa z izkušnjami in znanjem s področja UI sodelujeta tudi Polyphony Digital in Microsoft. Že sam prihod na oder je bil zanimiv, saj so vozilo pripeljali s krmilnikom za PS5, a žal – to za voznike v prihodnje ne bo možno.
Gre sicer za model z baterijo kapacitete 91 kWh, ki bo omogočala polnjenje z močjo do 150 kW. Kot tehnično zanimivost pa dodajmo še, da ima model na vsaki osi pritrjen po en elektromotor s 177 kW.
Sony Honda Mobility in njihov AFEELA prototip.
Hyundaijeva hčerinska družba Supernal pa je predstavila svoj zračni taksi za 4 osebe oziroma letalnik S-A2. To je model, ki je zasnovan za potovalne hitrosti do 190 km/h in premagovanje razdalj med 40 in 60 kilometri, serijsko pa bo na trgu leta 2028. Razvoj zračnih taksijev je v polnem pogonu že nekaj let, o letečih avtomobilih pa smo v preteklosti že pisali tudi na naši spletni strani.
Supernalov zračni taksi S-A2.
Hčerinska družba kitajskega proizvajalca avtomobilov Xpeng (Xpeng AeroHT) pa je na sejmu predstavila, kot so to poimenovali sami, kar dva “leteča fenomena”. Pri prvem gre za vozilo Ground Module, ki v sebi nosi kapsulo, ki lahko poleti v nebo (Air Module). Na Kitajskem bi ga po napovedih lahko vozniki kupili že konec tega leta.
Druga novost pa je leteči “superavtomobil” eVTOL, ki bi naj vozniku omogočil doživetje superšportnika z možnostjo vožnje po tleh ali v zraku.
Xpeng AeroHT eVTOL.
Programske novosti in integracija UI
Dobavitelj komponent Marelli je pokazal svojo “programsko notranjost” oziroma nekakšno različico naslednje generacije njihovega zaslona HorizonView. Ta bi naj podpiral do štiri krmilne enote, ki si jih lahko potniki sami prilagodijo.
Poleg tega pa je Marelli predstavil tudi svojega virtualnega asistenta, ki je prikazan na holografskem zaslonu. Šlo bi naj za izjemno napreden vmesnik, ki deljuje kot kopilot v vozilu in optimizira interakcijo med vozilom in potniki.
Prikaz Marellijeve tehnologije “programsko definirana notranjost”.
Continental pa je v sklopu svoje predstavitve izpostavil sistem za biometrično prepoznavanje obraza, ki uporabnikom omogoča odklepanje vrat, zagon avtomobila in recimo digitalno plačevanje. Pravzaprav gre za koncept sistemov skritih kamer, ki so vgrajene na 2 mesti (znotraj konzole voznikovega zaslona in za B-stebričkom). Pri Continentalu so prepričani, da omenjene novosti zagotavljajo še bolj varno in preprosto vožnjo.
Glede na razširjeno uporabo ChatGPT tudi pri nas, verjamemo, da vam bo zanimivo še, da je nemški proizvajalec avtomobilov Volkswagen predstavil svoje sodelovanje s podjetjem Cerence. Zakaj? V vsa svoja električna vozila ID, pa tudi v Tiguana, Passata in Golfa želijo integrirati prav ta napreden jezikovni model, ki je sposoben simulirati človeško pogovorno interakcijo.
Če vas zanima še več področji uporabe UI v avtomobilski industriji, pa vam v branje predlagamo naš zapis AI (umetna inteligenca) v avtomobilski industriji.
ABmobilovci bomo tudi v prihodnje skrbeli, da boste naši sledilci v stiku z vsemi novostmi, ki jih prinaša hiter razvoj tehnologije. Te novosti namreč močno vplivajo tako na izkušnjo voznikov, kot na redefinicijo same mobilnosti, na katero danes gledamo drugače kot pred leti. Pa naj gre za morebitno vožnjo po zraku, ali pa zgolj programske novosti, ki lahko doživetje potnikov v vozilih povzdignejo na povsem nov nivo.