So brezzračne pnevmatike prihodnost naše vožnje?

12. julij 2022

Dejstvo je, da pnevmatike brez zraka obstajajo že kar nekaj časa, saj jih lahko najdete tako na kosilnicah, vozičkih za golf, vojaških vozilih, pa tudi na nekaterih kolesih. A v današnjem zapisu se posvečamo brezzračnim pnevmatikam za osebna vozila, saj sta Goodyear in Michelin sporočila, da razvijata tehnologijo za brezzračne pnevmatike za vozila, ki jih vozimo v vsakdanjem življenju.

Morebitne prednosti in pomanjkljivosti brezzračnih pnevmatik

Brezzračne pnevmatike imajo kar nekaj prednosti. So okolju bolj prijazne, saj njihova vzdržljivost zmanjšuje možnost, da prezgodaj končajo na odlagališču, obenem pa lahko z manj porabljenimi surovinami za nadomestne pnevmatike ali recimo za proizvodnjo rezervnih pnevmatik ustvarimo visok okoljski prihranek, s čimer ustvarjamo blagodejne multiplikativne učinke na naš planet.

Dejstvo je torej, da imajo brezzračne pnevmatike okoljsko prednost, saj so bolj vzdržljive, kar prinaša kar nekaj ugodnosti okolju, v katerem živimo. Pa vendar, to ne pomeni, da so neuničljive. Izzivov je kar nekaj, saj lahko predvidevamo – če v njih ne bo zraka, se toplota, ki nastane zaradi trenja ne more odvajati. To pa lahko povzroči večje možnosti pregrevanja ali poškodb. Poleg tega bi imele te pnevmatike večjo kontaktno površino s cestiščem, kar bi posledično predstavljajo večji upor vozila in na koncu tudi večjo porabo.

Goodyear preizkuša tehnologijo brezzračnih pnevmatik na robotih za dostavo hrane v ZDA.

Kaj, kdaj in kako?

Tehnologija za proizvodnjo brezzračnih pnevmatik za osebna vozila je še v razvoju, saj so pnevmatike obeh omenjenih podjetij (Goodyear in Michelin) še v fazi izdelave prototipa in testiranja.

Pri Michelinu načrtujejo, da bodo prvi serijski avtomobili z revolucionarnimi pnevmatikami na trgu že čez tri leta, pri Goodyearu pa menda nekje do leta 2030. Mimogrede, Michelin bi naj na za prvo serijsko vozilo z brezzračnimi pnevmatikami v sodelovanju z Chevrolejem izbral naslednika Chevroleta Bolta.

Chevrolet Bolt in Michelinova brezzračna pnevmatika. 

Goodyear pa je svoj inovativni projekt brezračnih pnevmatik zastavil nekoliko po svoje. Po njihovih besedah bi bile te pnevmatike brez zraka primerne za samovozeča ali avtonomna dostavna vozila, kar so preverili z lastnimi testiranji, ki so jih opravili z robo taksiji na Floridi in mikro vozili oziroma roboti.

Tehnologija ima veliko prednosti, zagotovo pa v procesu razvoja ne zmanjka izzivov. Glede na to, kako hitro se v svetu mobilnosti inovacije dopolnjujejo in nadgrajujejo, prav zares ne vemo kaj nam prinaša prihodnost. V ABmobilu bomo še naprej pozorni in vas bomo o najnovejših inovacijah s področja razvoja pnevmatik redno obveščali.

ABmobil

ABmobil smo mlado podjetje z izkušeno ekipo, ki ustvarja globalne trende učinkovite in okolju prijazne mobilnosti. Z več kot 25 leti izkušenj v avtomobilskem poslu najbolje omogočamo mobilnost uporabnikov, ki ne želijo biti le kupci vozila.

Array