El Prix test: doseg električnih vozil v povprečju povečan za 130 km
11. julij 2023
V juniju so člani norveškega avtomobilskega kluba NAF v sodelovanju z Motor.no izvedli nov test velikega dosega (El Prix), uporabili pa so 32 električnih avtomobilov. Cilj? Ugotoviti kako daleč dejansko prevozijo posamezni električni avtomobili. Spomnimo, že v lanskem letu smo pisali o podobnem testu, ko so izsledki za test v zimskih razmerah (temperature v razponu med 0 in -10 °C) pokazali, da je takrat povprečna izguba dosega znašala do 15 odstotkov (pri nekaterih modelih, ki so jih testirali, so izmerili do 100 kilometrov zmanjšan doseg).
Kakšni pa so rezultati letos, ko se test izvedli v bolj poletnem času, z ugodnimi razmerami (temperatura malo pod 20 °C, z občasnim vetrom)?
Električni avtomobili imajo vse večji doseg
Letošnji rezultati so pokazali, da je imel največji doseg Tesla Model S Plaid, ki je uspešno presegel rekord leta 2021, ki ga je postavil Tesla Model 3 Long Range. Podrobna analiza rezultatov nam pove tudi, da imajo električni avtomobili vse daljši doseg in da se je povprečni doseg električnih avtomobilov na trgu povečal za 130 kilometrov v primerjavi z začetkom testiranja leta 2020. Na priloženem spodnjem seznamu lahko vidite, da je veliko številu izbranih modelov v letošnji izdaji testiranja uspelo prepotovati več kot 500 kilometrov. Spomnimo, da je bilo pred 3 leti zgolj šest električnih avtomobilov takšnih, ki so zmogli 500 kilometrov, letos pa je to razdaljo (ali dlje) uspelo prevoziti že 15 električnim avtomobilom.

Kot poudarja vodja testa za El Prix, Anette Berve, se pričakuje, da se bo trend večanja dosega nadaljeval in da bo že v naslednjem letu meja presegla tudi 800 kilometrov.
Daljši dosegi pri Tesli, Polestarju, Nissanu in Xpengu, krajši pa med drugim pri Toyoti in Subaruju
Zbrani podatki povedo, da so recimo modelu Tesla Model S AWD izmerili za 5,65% daljši doseg od WLTP* podatka (namesto 634 km, kar 672 km), prav enak višji odstotek pa tudi modelu Polestar 2 LR SM (namesto 568 km, kar 602 km). Modelu Nissan Ariya 87 kWh so izmerili za 8,26% daljši doseg (namesto 533 km, kar 581 km), dvema Xpeng modeloma pa več kot 10% daljši doseg, in sicer modelu Xpeng G9 LR 4WD 11,56 % daljši doseg (namesto 520 km, kar 588 km), modelu Xpeng P7 4WD Performance pa kar 14,12% daljši doseg (namesto 505 km, kar 588 km).
Če omenimo še tiste modele, pri katerih so ugotovili krajši doseg od WLTP* podatka, pa izpostavljamo vse tiste, pri katerih je test pokazal več kot 10% krajši doseg in sicer gre za modele Byd Hand 4×4 z 15,27% krajšim dosegom (namesto 521 km, le 451 km), model Nio EL7 AWD LR z 14,64% krajšim dosegom (namesto 509 km, le 444 km), Toyota bZ4X FWD z 15,90% krajšim dosegom (namesto 503 km, le 434 km), model Byd Atto 3 z 15,38% krajšim dosegom (namesto 420 km, le 364 km) in model Subaru Solterra AWD z 15,24 krajšim dosegom (namesto 416 km, le 361 km).
*Več o WLTP standaru, o tem kaj nam pove in zakaj je pomemben, si lahko preberete v našem zapisu WLTP standard koristi vozniku in okolju.

Zmagovalec El Prix testa Xpeng P7 4WD Performance.
Izvajalci testa se zavedajo, da ni vse samo v dosegu
Anette Berve izpostavlja tudi, da je hitrost polnjenja električnega avtomobila verjetno enako pomembna kot doseg, še posebej zdaj, ko je doseg tako dober, kot je. Zato bodo izvajalci v naslednjem koraku izvedli tudi hitra polnjenja na vse električnih avtomobilih, ki so sodelovali v testu.
Za vse voznike, ki električna vozila uporabljaljo tudi za daljše razdalje je namreč, kot pravijo izvajalci testa, ključnega pomena upoštevati tudi kapaciteto hitrega polnjenja in koliko časa traja polnjenje baterije električnega vozila. Kot povzemajo, ni nujno, da je najdaljši doseg najpomembnejši, večinoma gre namreč za kombinacijo obeh dejavnikov.

Lucid svojim strankam omogoča dostop do 900-voltnega sistema polnilnic, ki omogočajo moč polnjenja z več kot 300 kilovatov. Na takšni polnilnici je mogoče 400 kilometrov dosega pridobiti v 15 minutah.
V ABmobilu smo tudi vas večkrat vprašali kaj je tisto, kar se vam zdi bistveno pri uporabi električnih vozil (bodisi cena vozila, doseg, hitrost polnjenja, itn.). V zadnji anketi na našem LinkedIn kanalu, ste povedali, da je ključna cena (50 odstotkov glasov), na drugem mestu doseg vozila (42 odstotkov glasov), na tretjem pa hitrost polnjenja (8 odstotkov glasov).
Tudi v prihodnje bomo podobne teste današnjemu podrobno spremljali in vas o trendih ažurno obveščali.